måndag 7 maj 2018

Tusen åter av Camilla Dahlson


Kia och hennes kompisar har gått ut sexan. De har bestämt sig för att fortsätta blogga om viktiga saker under sommarlovet. De har lovar att ta med Hiba, trots att hon varit dum. Hur ska det gå? Kommer hon ta över som Mirre är rädd för? Och varför bjuder aldrig Viktor, Kias pojkvän, med sig henne hem till honom? Har har den ena ursäkten efter den andra. Kia bestämmer sig för stt ta reda på varför.

Tusen åter är en riktigt spännande berättelse för slukaråldern om både vänskap och kärlek, men även svårigheter. Jag kunde faktiskt inte släppa taget om den förrän jag hade läst ut den. Jag är helt säker på att jag har ett par tjejer i klassen som kommer älska den här. Jag gillar verkligen huvudpersonen Kia som är en stark tjej, även om hon inte alltid tycker att hon själv gör rätt.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Tusen åter 
Författare: Camilla Dahlson
Serie: Kia #3
Antal sidor: 157
Förlag: Idus förlag
Utgivningsår: 2018
ISBN: 9789175777306
Finns t ex hos: AdlibrisBokuscdon

Inga kommentarer: