tisdag 1 maj 2018

Ögonvittnet

Ögonvittnet är en bladvändare med en huvudperson som man inte kan låta bli att falla gör. Hon är klipsk, lagom trasslig och rolig. Jag älskar ju humor i böcker, så det är kul att stöta på det i en deckare. 

Men jag tyckte även om hur de andra karaktärerna porträtterades. De kändes trovärdiga och intressanta. Nästa bok i serien kommer jag definitivt att läsa och jag skulle inte heller bli förvånad om det blir en tv-serie. Jag kan definitivt se det framför mig, eftersom Anna Bågstam skriver så målande och filmiskt.

Handling: Harriet kommer tillbaka till Lerviken och ska jobba som utredare i Landskrona. Hon bor hos sin pappa som verkar börja bli dement. Han tycker se sig se hennes bror Paul, som är på semester på Aruba. För visst är han det? Hennes chef verkar inte gilla henne och Harriet har det tufft. Ett mord begås inte långt från hennes pappas hus. En kvinna hittas med ögonen upptejpade. En man grips men Harriet har en känsla av att det inte är rätt.


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Ögonvittnet
Författare: Anna Bågstam
Serie: Morden i Lerviken #1
Antal sidor: 402
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789113083131
Finns t ex hos: AdlibrisBokuscdon
cdon

Inga kommentarer: