söndag 27 maj 2018

Äppelresan av Jenny Karlsson

Äppelresan är en underbar bilderbok med det härligaste slutet!


Det är väldigt mycket jag gillar i Äppelresan. Jag gillar de färgglada och humoristiska bilderna. De är så uttrycksfulla och det händer mycket.

Jag gillar både fonten som texten är skriven och att set är en ganska stor font. Jag gillar också  utropen och ljudeffekterna i texten. Min dotter läste den högt och sa att det blir ju som musik när man läser den.


Jag gillar så klart själva historien också. Den är humoristisk och det händer många oväntade saker. Det finns ett fint samspel mellan text och bilder.

Äppelresan ger en fin stunds läsning för både barnet och den vuxne.

Passar från ca 3 år.

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Äppelresan
Författare: Jenny Karlsson
Antal sidor: 40
Förlag: Rabén & Sjögren 
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789129704853
Finns t ex hos: AdlibrisBokus,
cdon

Inga kommentarer: