torsdag 22 februari 2018

Krypens drottning av M G Leonard


Krypens drottning är på ett sätt inte min grej. Jag gillar inte småkryp. Men den är spännande och den vinner över mig på sin sida. Jag går också igång på det vetenskapliga i den. Jag kan förstå att barn också gillar den för att den är annorlunda.

Krypens drottning passar från ca 9 år.

Lucretia Cutter har onda planer. Darkus, Berthold och Virginia och deras smarta skalbaggar försöker ta reda på vad det är och stoppa det. Tyvärr verkar det som att Darkus pappa samarbetar med Lucretia.



Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Krypens drottning
Originaltitel: Beetle Queen 
Författare: M.G Leonard
Serie: Kryp #2
Antal sidor: 355
Förlag: Opal förlag
Utgivningsår: 2018
ISBN:
9789172999022
Finns t ex hos: AdlibrisBokus,
cdon

Inga kommentarer: