söndag 26 november 2017

Den nya dagen gryr: Karin Boyes författarliv

Det är intressant att få veta så mycket om Karin Boye, men för mig blir Den nya dagen gryr: Karin Boyes författarliv lite för mastig. Trots citaten direkt från Karin Boye, så kommer jag inte riktigt nära. Kanske är det de akademiska formuleringarna, som är för långt från hur jag själv skulle formulera mig, som ställer till det för mig.

Men en sak är säker. Vill du veta något om Karin Boye, så hittar du inte en bättre, mer uttömmande källa än denna bok.


Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Den nya dagen gryr: Karin Boyes författarliv
Författare: Johan Svedjedal
Antal sidor: 680
Förlag: Wahlström&Widstrand
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789146231806
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon
@augustpriset

1 kommentar:

Hanneles bokparadis sa...

lyssnade på Johan Svedjedal när han var i Göteborg, intressant!