lördag 23 september 2017

En sista semester av Michael Zadoorian

Jag tyckte verkligen om denna bok, som handlar om en åttioårig kvinna med cancer som rymmer i husbilen med sin man som har alzheimer, för att de ska få återuppleva sitt liv och få ett sista äventyr. En sista semester.

Jag tyckte den var en rolig och samtidigt rörande och gripande bok. Den var så fint skriven, med hjärta och värme. En del böcker bara sätter sig i hjärtat och man bara tycker om dom och En sista semester var en sådan bok. Det är en av de där böckerna som jag kommer prata om bär någon frågar mig om jag läst något bra eller om jag har ett boktips att ge.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: En sista semester
Originaltitel: The Leisure Seeker
Författare: Michael Zadoorian
Antal sidor: 268
Förlag: HarperCollinsNordic
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789150924411
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: