söndag 17 september 2017

Den snö som föll i fjol av Oscar von Seth

Linus åker till Thailand och ett yoga-retreat. Där möter han Stella. De blir goda vänner och bestämmer sig för att resa tillsammans när deras vistelse på yoga-retreatet är över. De möter Amir från USA på vägen. Det komplicerar saker och ting.

Den snö som föll i fjol är inspirerande. När Stella hjälper Linus med meditationen så tar även jag till mig hennes ord. Jag känner igen mig så väl hur det är för Linus och de svårigheter han har och frustrationen. Jag blir dock sugen på att ge meditation och yoga ett försök till efter att ha läst boken. Det är en underbar bonus som jag inte alls hade väntat mig att få när jag började läsa boken.

Jag gillar också dynamiken mellan Linus och Stella och jargongen de har. Jag är glad att Oscar valt att låta Linus vara homosexuell. Det blir mer intressant då. Det här är en verkligen en underhållande relationsroman.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Den snö som föll i fjol
Författare: Oscar von Seth
Antal sidor: 256
Förlag: Calidris förlag
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789198366204
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: