lördag 17 juni 2017

Se mig, Medusa

Jag blir förvånad över att jag inte hört något om denna författare tidigare. Se mig, Medusa är författarens elfte bok och den är både spännande och har oväntade vändningar som definitivt fångade mig. Just denna är, som jag förstått det, första boken i en ny serie.

Jag gillar koppling till mytologiska berättelser, men också humorn som blixtrar till: "Precis när hon skulle gå hörde hon honom nämna en kroppsdel han nog gärna själv hade haft."


Mördade kvinnor börjar dyka upp i Oslo. De har rivmärken efter en Björn på sig. Det verkar som om morden har koppling till läkaren Axel Dunne. Eller har det något koppling till Axel Dunnes tvillingbror, som Axel inte haft kontakt med på länge.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Se mig, Medusa
Författare: Torkil Damhaug
Serie: del 1
Antal sidor: 405
Förlag: Bokfabriken
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789176293645
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: