onsdag 17 maj 2017

Utan dina andetag av Karin Aspenström

När jag läser Utan dina andetag, som handlar om Evelyn och Erik som gör en långresa till Indien, blir jag både sorgsen och arg.

Jag blir arg på snyltaren Wolfman som tränger sig på och jag blir arg på Evelyn och Erik som låter honom göra det. Det är ju deras Indien-resa, som de ska göra tillsammans.

Jag blir sorgsen över att Evelyn har tänkt sig resan som att hon och Erik ska komma närmare varandra, men det känns som att när de möter Wolfman i Indien och låter honom följa med dom, så får de inte chans till det. Det känns som att han är en katalysator till att det blir sämre mellan dom. Samtidigt så tänker jag att det kanske hade hänt ändå.

Utan dina andetag är en välskriven bok om gnisslande förhållanden och hur svårt det kan vara när bilden om vilka man är som par inte stämmer med verkligheten.


Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Utan mina andetag
Författare: Karin Aspenström
Antal sidor:
Förlag: Lind&co
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789174617030
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: