måndag 22 maj 2017

Den hand som först höll min

Jag blev riktigt förtjust i den här berättelsen. Kanske är det min favorit av Maggie O'Farrells berättelser.

Det är något med dels den ena historien om paret som gått igenom en dramatisk förlossning när deras första barn föds och hur det får mannen att börja minnas saker om sin barndom som han inte förstår. Och svårigheterna för kvinnan som kämpar med chock och som inte kommer ihåg födseln. Jag återkommer till det i tankarna lite då och då.

Men även den andra historien om Lexie i 50-talets London lockar. Lexie som man tidigt vet kommer att dö ung.

Det är så välskrivet och med detaljer som förhöjer läsupplevelsen. En bok som stannar länge i en. Riktigt, riktigt bra!


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Den hand som först höll min
Originaltitel: The Hand That First Held Mine
Författare: Maggie O'Farrell
Antal sidor: 422
Förlag: Sekwa förlag
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789187917172
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: