lördag 18 mars 2017

Vid ögonblickets slut av Åsa Bonelli

Åsa Bonelli har skrivit en fantastisk bok. Jag tyckte om första boken om Malin, men Vid ögonblickets slut är så mycket mer. Den svepte in som en vind i mig och grep tag. Den gick liksom djupare in i mig. Jag tror faktiskt aldrig den kommer lämna mig.

Vid ögonblickets slut väcker mycket känslor, vilket gör att det är både en pärla och en bra bok för bokcirkel. Det finns så mycket att prata om, bland annat kring näthat, sorg och vad som är viktigt i förhållanden.


Vid ögonblicket slut handlar om Malin, som är tillsammans med den mycket yngre Gustav. Det är inte så lätt, när omgivningen inte alltid förstår, men Gustav får Malin att känna sig så älskad. De satsar på ett liv tillsammans. På jobbfronten händer det saker. Malin får erbjudande att skriva en bok om en framgångsrik advokat. Tyvärr är livet som det är. Det är inte bara positiva saker som händer i Malins liv. En dag händer något som bara inte får hända.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Vid ögonblickets slut
Författare: Åsa Bonelli
Serie: Malin 2
Antal sidor: 338
Förlag: Ordberoende förlag
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789187595394
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: