lördag 18 februari 2017

Pojken som byggde egna världar

Pojken som byggde egna världar trollband mig verkligen. Det är en helt underbar historia om en autistisk pojke och hans pappa som hittar varandra med spelet Minecraft.

Mina döttrar älskar Minecraft, men det är först nu som jag verkligen förstått vilket fantastiskt spel det är. En genial idé, som gett så många människor så mycket positivt i sina liv. Jag älskar den här boken för att den har fått mig att förstå det. Läs också efterordet så förstår du det ännu ner!

Jag har dessutom, helt oväntat, lärt mig mer om mig själv och mitt liv genom att läsa Pojken som byggde egna världar . Jag tar till mig orden: "Livet är ett äventyr och inte någon promenad. Det är därför det är så svårt."


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Pojken som byggde egna världar
Författare: Keith Stuart
Antal sidor: 398
Förlag: Massolit förlag
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789176790991
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: