tisdag 17 januari 2017

Ända in i märgen av Annika Taesler

Jag blir så imponerad av Annika Taesler när jag läser Ända in i märgen. Hon är så stark!

Jag blir också djupt gripen. Många känslor blandas i mig. Ilska över hur trångsynta och stelbenta en del människor är.

Glädje över att det finns engagerade människor som vill göra saker bättre och som är inlyssnande.

Dessutom känner jag tacksamhet över att Annika Taesler berättar så självutlämnande om hur allt är efter olyckan. Att hon delar med sig av tankar, funderingar och saker som händer. För det gör att jag får en chans att lära mig mer om hur det kan vara.

Därför tycker jag faktiskt att Ända in i märgen borde vara obligatorisk för alla som läser till fysioterapeut och alla som ska arbeta med personer som drabbats av förlamning. För att inte tala om de som arbetar med färdtjänst. Då kanske personer skulle slippa gå igenom en del av sakerna som Annika gått igenom och dessutom kanske sjukvården skulle utvecklas.

Ända in i märgen är en läsupplevelse som jag inte skulle vilja vara utan för allt i världen. Jag är så glad att jag läst den.




Vi läste Ända in i märgen i bokcirkeln. Det är en mycket bra bokcirkelbok för det finns mycket att prata om. Den är engagerande.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Ända in i märgen
Författare: Annika Taesler
Antal sidor: 306
Förlag: Bookmark förlag
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789188345028
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon