söndag 28 augusti 2016

Det andra ansiktet av Mari Jungstedt

När jag läste Det andra ansiktet kände jag hur det var sommar på riktigt. För mig har Mari Jungstedts böcker blivit något som jag förknippar med sommaren.

Vad härligt att återigen få läsa om Anders Knutas, Karin Jacobsson och de andra. Det har blivit som att besöka gamla kära vänner. Mari Jungstedt gör ett bra jobb med att skriva om deras liv och få mig att bry mig och ta till mig personerna. Det är just skildringen av deras liv som alltid lockat mig med Mari Jungstedts böcker.





Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Det andra ansiktet
Författare: Mari Jungstedt
Serie: Anders Knutas 13
Antal sidor: 317
Förlag: Albert Bonniers Förlag
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789100139018
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon


1 kommentar:

Millas Hälsoblogg sa...

Hej
Maries böcker gillar jag denna har jag inte läst😊 Jag har nu skrivit om vår senaste bokchatt om du vill läsa😉 Kom att tänka på receptet du ville ha så här kommer det http://millashalsoblogg.blogspot.se/2015/10/fankalsrisotto-med-vitfisk.html?m=1 ha det gott kram Milla