fredag 19 augusti 2016

Crimetime Gotland 2016

Första dagen på Crimetime Gotland har varit helt underbar.

Jag har lärt mig om brottsplatsundersökningar, t ex att man inte använder påse utan en tjock presenning med handtag för de döda.


Jag har lyssnat på samtal om läsning och medicin. Borde inte bokläsning skrivas ut som medicin? Och är inte deckare då väldigt passande på grund av att de ger adrenalinpåslag.


Jag har lyssnat på samtal om research. Vad som är bra med research och vad som är mindre bra. Jag har fått höra roliga frågor som författarna ställt i researchsyfte.


Så har jag lyssnat till ett samtal om noveller och att ge ut en novell i en bok till skillnad från att ge ut en novellsamling är att en novellsamling blir ju mer en romanform eftersom det ska hänga ihop och en ensam novell kan bli skarpare.



#crimetimegotland2016

Inga kommentarer: