fredag 15 juli 2016

Vem som helst utom Ivy Pocket

När jag började läsa denna var jag fast. Fast i humorn och fast i berättelsen.

Ivy Pocket är en hejdlös flicka som varken har hyfs eller vett och det gör henne vansinnigt rolig. Hon ljuger som besatt om sig och sina föräldrar och hon drar helt sanslösa slutledningar. Jag läser och skrattar mig genom boken och när jag stänger boken så gör jag det med ett leende och ett lätt hjärta.

"Jag kände att det var dags att säga något till sjuklingen. Sådant var jag bra på.
Era ögon har en vacker grön nyans, sa jag milt. Resten av er är rena mardrömmen, men ögonen är fina."


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Vem som helst utom Ivy Pocket
Originaltitel: Anyone But Ivy Pocket
Författare: Caleb Krisp
Serie: Ivy Pocket 1
Antal sidor: 396
Förlag: Modernista
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789176458433
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

1 kommentar:

bam sa...

Tyckte också att den var rolig :)