onsdag 13 juli 2016

I dina ögon av Sarah Dessen

Jag bara älskar Sarah Dessens böcker. Jag har precis läst ut ännu en pärla, som sällar sig till de böcker som ligger mig mycket varmt om hjärtat.

Det är fantastiskt hur Sarah Dessen får till det så man älskar huvudpersonerna.

Denna gång är det Sydney som jag tar till mitt hjärta. Hon är i sin brors skugga. Han är i fängelse efter att ha kört påverkad och kört på en kille. Hennes föräldrar ser henne inte. Hon känner även skuldkänslor för det som hänt, eftersom hon tycker att ingen tar på sig skulden. Hon byter skola och under de jobbiga ensamma timmarna efter skolan, går hon in på en pizzeria. Där möter hon Layla och Mac.

Men det är inte bara huvudpersonen Sydney som jag förälskar mig i. Jag vill även vara en av vännerna. Jag vill vara där i miljön och testa strips med ketchupkryddblandningar. Det är en styrka med berättelsen att man dras in i den så.

Samtidigt som det är mysläsning så finns det mörka stråk i boken. Det är en manlig vän till Sydneys föräldrar som är obehaglig. Det är att Sydney inte blir sedd hemma. Det är att Layla och Macs mamma har MS. De här mörka stråken och svårigheterna gör att jag älskar boken ännu mer.

Jag älskade I dina ögon och jag saknar redan att läsa den och befinna mig i den. Det visar mig hur bra den är!



Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: I dina ögon
Originaltitel: Saint Anything
Författare: Sarah Dessen
Serie:
Antal sidor: 446
Förlag: rabén&sjögren
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789129699173
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon



Inga kommentarer: