fredag 8 juli 2016

Fiskarmännen av Chigozie Obioma

Fiskarmännen tar mig resa till ett Nigeria under 90-talet och jag älskar att få inblick i hur det kan vara. Att jag får förändra hur jag tänker att det är. Därför blir detta mitt stopp i Nigeria på min Läs-resa jorden runt

Så är Fiskarmännen en härlig berättelse. Vackert skriven! Gud, vad jag älskar språket! Att få se hur man uttrycker sig i Igbo. Det är ovärderligt! Så är det vackert beskrivet. Jag ser allt glasklart framför mig. Så en dramatisk berättelse på det! Älskar det! Det är Shakespeare över det.



Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Fiskarmännen
Originaltitel: The Fishermen
Författare: Chigozie Obioma
Antal sidor: 286
Förlag: Ordfront
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789170378911
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

1 kommentar:

bam sa...

Åh, det är något speciellt med böcker som får en att resa. Upptäcka nya delar i världen på nya sätt.