måndag 27 juni 2016

Jag utan dig av Kelly Rimmer

Jag utan dig är en sån berättelse som får mig att sitta och le lite fånigt under tiden när jag läser den. Det är en sådan otroligt fin kärlekshistoria. Sorglig absolut och tårarna rinner också, men fin. Den är romantisk på så många sätt och kärleken som beskrivs, ja det får mig att önska att alla fick uppleva en sådan kärlek.


Collum träffar Lilah och lyckas övertala henne att äta middag med honom. De har en underbar kväll tillsammans och det slutar med de har sex, men nästa morgon är hon borta. Hon har uppgett falskt namn till honom, så han kan inte leta upp henne. Men så plötsligt får han syn på henne. Han förstår att hon inte hade tänkt träffa henne igen, men han lyckas få till en träff igen. Den träffen kommer att vara hela helgen trots att Lilah tänkt be honom gå flera gånger. Tyvärr har hon en sjukdom som varit vilande, men som hon vet kommer bryta ut igen. Därför kämpar hon emot förälskelsen, fast hon redan är fast.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Jag utan dig
Originaltitel: Me without you
Författare: Kally Rimmer
Antal sidor: 317
Förlag: Modernista
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789176458259
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

1 kommentar:

bam sa...

har denna liggandes hemma så att den är bra bådar gott för mig hehe :)