tisdag 24 maj 2016

Det kommer alltid en ny himmel av Lori Nelson Spielman

Herregud vad denna underbara, fantastiska bok får mig att gråta. När jag började läsa Det kommer alltid en ny himmel kände jag igen mig så väl. Hur sorgen av en förälder som förlorat kampen mot cancer får en att vika sig dubbel. Hur man glömmer tillfälligt att föräldern är borta. Hur man bara vill att smärtan ska försvinna. Där och då gick boken in i mitt hjärta.

Sedan denna underbara idé som mamman i boken får när hon hittar sin dotters bortslängda lista över livsmål. När mamman är döende i cancer så skriver hon in i sitt testamente att för att dottern ska få ut sitt arv ska hon genomföra de livsmål som är kvar innan ett visst datum.

Dottern börjar motvilligt att genomföra livsmålen. För varje mål hon genomfört får dottern ett brev som blir som ett samtal mellan dottern och mamman, där mamman hjälper dottern att hitta livsgnistan och sig själv. Otroligt fin tanke! Jag blir så rörd av mammans brev!

Det kommer alltid en ny himmel är en berättelse med så mycket hjärta och själ att jag är tokförälskad i den.


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Det kommer alltid en ny himmel
Författare: Lori Nelson Spielman
Antal sidor: 341
Förlag: Albert Bonnier förlag
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789100149932
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: