måndag 2 november 2015

I mjölnarens spår av Stina Nilsson Bassell

Fy tusan för att bli bortgift! är en av tankarna jag har när jag slår ihop boken. Mina tankar kretsar också kring frågan: Vad är det som gör att vi formas till att bli de personer vi blir?

För mig var det svårt att läsa boken för att den var så tragiskt sorglig. Huvudpersonen har det så rackarns svårt. De ljusglimtar hon har är minnen från en tid då hon var ung och lycklig. Allt går henne verkligen fel väg. Den man hon blir bortgift är grym och ond och deras son blir hans och fostrad till ondska han med. För mig blev det för mycket smärta att ta in.

Däremot så tycker jag boken var välskriven och det fungerar utmärkt med hoppen mellan tiderna. Kapitlen hålls korta och är utmärkta med årtal och plats, vilket gör att man lätt hänger med i historien. Och visst är det en historia som väcker känslor!


Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: I mjölnarens spår
Författare: Stina Nilsson Bassell
Antal sidor: 328
Förlag: Ebes förlag
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789188187000
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: