måndag 30 november 2015

Handbok i formativ bedömning: strategier och praktiska tekniker av Dykan William & Siobhán Leahy

Jag är så tacksam att Handbok i formativ bedömning letat sig hem till mig, för den är en fantastisk hjälp för att bli en bättre lärare. Den är skriven lättfattligt, sakligt och den har mängder av tips hur man kan göra och vad man ska tänka på.

Jag tycker varje skola och varje lärare skulle ha en, så att vi bättre kan arbeta som Skolverket tycker att vi ska göra. Dylan William tänker mycket klokt och jag ser bättre resultat hos mina elever genom att följa idéer som han har.

Handbok i formativ bedömning har jag redan snart läst sönder fast jag bara haft den drygt en månad. Tror inte jag någonsin läst en bok så mycket som denna. Årets fackbok är definitivt denna!


Betyg: 5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Handbok i formativ bedömning: strategier och praktiska tekniker
Författare: Dylan William, Siobhán Leahy
Antal sidor: 280
Förlag: Natur & Kultur
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789127141957
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: