lördag 19 september 2015

Mitt hjärta går på av Christoffer Holst

Nu har det hänt. Jag har förälskat mig i en bok. Jag rent ut sagt tokälskar Mitt hjärta går på. Den är så fint, mjukt och kärleksfullt berättat. Det går inte annat än att älska Mitt hjärta går på.

Pontus och Chavve har tagit var sin plats i mitt hjärta och jag kan inte förstå att de bara lever i boken. Jag har ju kommit dem så nära och de känns så verkliga. Jag väntar mig att jag kommer att stöta på dom på något av mina besök i Stockholm och jag tänker leva med den villfarelsen. För jag är inte ens nära att vara redo att släppa taget om dom!


Mitt hjärta går på handlar om Pontus, som lider av hypokondri och tvångstankar, och Chavve, vars dröm är att jobba som konditor. De möts genom en dejtingapp. De har en underbar tid tillsammans och Pontus känner sig bättre än på länge. Men så händer något som vänder upp och ner på allt.

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Mitt hjärta går på
Författare: Christoffer Holst
Antal sidor: 457
Förlag: Bokfabriken
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789176291344
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

4 kommentarer:

Bam sa...

Denna tänkte jag läsa nästa vecka och blir ju inte mindre sugen av att du säger att den är så bra!

Bokmumriken sa...

Den låter hur mysig som helst! :-)

Boktokig Eva Boström sa...

Hoppas du gillar den lika mycket som mig!

Boktokig Eva Boström sa...

Ja den är verkligen mysig! Vilket guldkorn den är!