söndag 26 juli 2015

Kråkflickan

Jag mådde så dåligt när jag läste Kråkflickan att jag var tvungen att ta läspauser. Jag mådde så dåligt att jag fick en metallisk smak i munnen och jag fick svälja för att hålla maten nere. Det är ett bevis på att jag inte är avtrubbad det minsta. Barn som far illa är det värsta jag vet och speciellt barn som utsätts för sexuella övergrepp, vilket sker i den här boken.

Författarna lyckas verkligen beröra mig och väcka känslor. Men förutom att den är skriven på ett sätt som berör så har den ett bra språk och författarna har skickligt använt sig av cliffhangers, vilket gör boken ännu mer spännande.


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Kråkflickan
Författare: Jerker Eriksson, Håkan Axlander-Sundquist
Serie: Victoria Bermans svaghet 1
Antal sidor: 395
Förlag: Pocketförlaget
Utgivningsår: 2011
ISBN: 9789186675066
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

1 kommentar:

Susanne sa...

Då ska jag skänka mitt ex utan att läsa. Har beslutat mig för att inte läsa om barn som far illa. Pallar inte. Tack!