onsdag 17 juni 2015

Den ökända historien om Frankie Landau-Banks av E Lockhart

Åhhhhh. Älskar denna bok! Varför, varför tog den slut?!? Jag gillade att läsa den så mycket att jag höll på att glömma att stiga av tåget.

I Den ökända historien om Frankie Landau-Banks får man humor blandat med intelligens. Jag älskar den kombinationen. Jag älskar också att huvudpersonen får vara osäker på sig själv men ändå underbart intelligent och uppfinningsrik. Hur hon leker med språket är helt underbart. Jag älskar även hur boken är kritisk mot samhället och normer. Så älskar jag hur boken inte alls är förutsägbar. Ni ser. Ni måste läsa denna i sommar!


Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Den ökända historien om Frankie Landau-Banks
Författare: E. Lockhart
Antal sidor: 289
Förlag: LavenderLit
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789187879074
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, CDon