söndag 24 maj 2015

Tack Måns Zelmerlöw

Jag är så glad att Måns Zelmerlöw vann igår. Tala om värdig vinnare! Det var så mycket som bara satt i den bästa framträdandet av alla bidragen i ESC.

För det första. En bra sång.
En sång som speglar musiken och musikexporten i Sverige idag. En sång där det händer något, som griper tag i lyssnaren.

För det andra: ett grymt bra scenframträdande som visar närvaro, att Måns har kul på scen och karisma.

För det tredje: den grymt bra animeringen som visar vilka duktiga animeringsmänniskor vi har i Sverige. Som visar den tekniska expertis vi har.

Så avslutningsvis så måste jag säga att jag älskar att se hur lycklig Måns Zelmerlöw blev när han förstod att han vunnit. Det var pricken på i:ET för en värdig vinnare att visa sina känslor så och verkligen visa att man är lycklig och glad!








Jag är så stolt över att vara Svensk idag. Vi visar med Måns hjälp, vad mycket duktigt folk vi har i Sverige och att vi är i framkant. Detta kommer att gynna Sveriges utveckling.

Tusen tack Måns! Du är helt grym!

Och tack för att du sa detta:
"Jag vill bara säga att vi alla är hjältar oavsett vilka vi är eller vem vi älskar"

Det har stor betydelse för många i Sverige och i världen!

#escSE @manszelmerlow #escvinnare #esc2015














2 kommentarer:

Johannas deckarhörna sa...

Verkligen en värdig vinnare!

Ylva sa...

Ja, hurra för Måns! Vad skönt att han tog sig ur skandalen när han hade råkat säga något negativt om homosexuella i Pluras kök. Han är en bra förebild. Och snygg :-)