lördag 18 april 2015

Tredje principen av Anna Jakobsson Lund

Tredje Principen är helt underbar. Den utspelar sig i ett dystopiskt Sverige. De som följer mig vet att jag älskar dystopiska berättelser. Den här är otroligt välskriven. Den känns egentligen inte svensk utan mer amerikansk. Vilket är ett bra betyg efterso många bra dystopiska berättelser skrivits där. Så kul att det kommer fram en sån bra svensk. Jag älskar de typiska Svenska inslagen. De hade gärna fått vara fler.


Tredje principen handlar om Ava. Hon kan styra andra människor tankar. Hon är rebell. Ava räddar Levi när han attackeras av några ungdomar. Levi vill egentligen inte arbeta med motståndsrörelsen men hans syster är gripen.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Tredje principen
Författare: Anna Jakobsson Lund
Serie: Systemet 1
Antal sidor: 327
Förlag: Annorlunda förlag
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789198231700
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

#blogg100 Inlägg 49 av 100

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den här måste jag nog läsa. Tack för tipset

Anonym sa...

Den här boken behöver jag få tag i tack för tipset