fredag 27 mars 2015

Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty

Den här boken gillade jag! Öppnas i händelse av min död var mysig och jag ville bara inte sluta läsa den. Jag älskar att den utspelar sig i Australien. Det är ett sånt trevligt miljöombyte. Dessutom är det så kul att den utspelar sig i påsktid och att de har en påskparad med påskhattar för precis när jag läst om det, läste jag hur en på Instagram höll på att göra påskhatt till påskparad. Jag vill också ha en påskparad. Och hur kan man inte bara älska rektorn, som fick barnen att känna sig välkomna på skolan och som förgyllde skolan för dom. Lite förutsägbar var den, för jag kunde lista ut vad som stod i brevet, MEN det gör inget för sedan var det intressant att läsa om vad som händer när innehållet i brevet är ute. Jag tycker det var en intressant berättelse och som sagt mysig att läsa.



Öppnas i händelse av min död handlar om Cecilia, som lever i Sydney i en villaförort till Sydney med sin man och deras tre döttrar. En dag hittar hon ett brev som Jean-Paul har skrivit. Det står Öppnas i händelse av min död och när hennes man Jean-Paul hör att hon hittat det vill han absolut inte att hon öppnar det. Det handlar också om Tess som får reda på att hennes man och hennes kusin blivit förälskade. Hon tar deras son och flyr till sin mamma , som bor i samma villaförort som Cecilia. Det handlar också om Rachel, vars dotter blev mördad som tonåring och som också lever i villaförorten. Rachel arbetar på skolan och är övertygad om att det är Connor, som arbetar som idrottslärare på skolan, som mördat hennes dotter.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Öppnas i händelse av min död
Författare: Liane Moriarty
Antal sidor: 345
Förlag: Albert Bonnier förlag
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789100141417
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

#blogg100 inlägg 27 av 100

Inga kommentarer: