fredag 16 januari 2015

Brev till himlen av Ebba Ómarsson

Jag log, grät och påmindes när jag läste Brev till himlen. Jag kände igen mig både i känslor och tankar. När min pappa dog i cancer blev inget sig likt. Det är skönt att läsa denna bok samtidigt som den gör mig både vemodig och ledsen. Jag brukar möta min pappa i drömmen precis som Ebba drömmer om sin mamma. Det är en stor tröst och jag är så lugn när jag vaknar efter att ha mött min pappa och fått krama honom. Minns så väl första drömmen efter han dött och jag i drömmen tänkte: Jag som trodde att jag aldrig skulle få krama pappa igen! Det var den bästa kramen i mitt liv!

Brev till himlen är en liten pärla om hur det kan vara att förlora en närstående. Ebba Ómarsson har skrivit brev till sin mamma som dött av cancer och denna bok består av dessa brev. Det är fina, kärleksfulla och gripande brev. Brev som går rakt in i hjärtat!


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Brev till himlen
Författare: Ebba Ómarsson
Antal sidor: 145
Förlag: Ordberoende förlag
Utgivningsår: 2014
ISBN: 9789187595059
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, CDON

Inga kommentarer: