lördag 13 december 2014

En julsaga av Charles Dickens

En julsaga är min favorit-julberättelse. Jag vet inte hur många gånger jag läst berättelsen och hur många gånger jag sett olika filmer gjorda på berättelsen. Det är en genial berättelse. Den håller i alla tider. En riktig klassiker. Däremot är jag inte så förtjust i omslaget på boken. Jag förstår inte tankarna bakom, men det är nog för att jag läst boken sedan jag var 12 år och har en helt annan bild av vad som ska vara på framsidan.


En julsaga handlar om Scrooge, som är både snål och elak. Han får på julaftonsnatten besök av tre andar. Dessa andar och vad de visar förändrar honom.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: En julsaga
Författare: Charles Dickens
Antal sidor: 92
Förlag: Modernista
ISBN: 9789174997330
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, CDON

1 kommentar:

Tove Castor sa...

Hej Eva!!

Det var så länge sedan, Du verkar ha det bra!
För två år sedan var vi på En julsaga med våra killar, då 8 och 12 år. Det var på engelska och med dialekt så jag vet inte hur mycket de förstod men de var som förtrollade hela föreställningen. Helt underbart!

Kram på dig

Jag bloggar också :-) Just nu på två adresser...
www.tovecastor.se och www.modernmom.se/mode

God Jul och Gott nytt år!!