lördag 19 april 2014

Tårta från boken Fest med Systrarna von Sydows

Jag var så sugen på att testa recept ur boken Fest med Systrarna von Sydow att jag var tvungen att göra makens födelsedagstårta ur den. Jag prövade receptet: "Roy Fares bästa bröllopstårta".

Först gjorde jag tårtbotten.


Sedan var det dags för vaniljkrämen som finns med i boken. Det var Roy Fares recept och det gjorde det ju ännu mer spännande!














Det var betydligt enklare att göra vaniljkräm än jag trodde. Nu kommer jag göra egen från och med nu.






Så här blev tårtan. Barnen hjälpte mig att dekorera lite på tårtan. Fast vi gjorde ju en helt annan dekoration än i boken. Konstnärlig frihet ni vet. ;)


Till fyllning hade jag hallonsylt (i boken är det jordgubbssylt men vi skulle ha en gäst som inte tål det) och vaniljkrämen.

Det var mycket gott och faktiskt ännu godare idag när den stått till sig lite! Det som var bra var att det var enkelt recept, lätt att följa och det blev gott! Sådana recept gillar vi!


Inga kommentarer: