torsdag 14 november 2013

Allis Sprallis åker fort av Susanne MacFie

Allis Sprallis åker fort är en rolig och mysigt ritad berättelse. Min dotter är så förtjust i bilderna och det kommer upp när jag frågar henne varför hon tycker om boken. Jag tycker som mamma också om att läsa boken. Och oj vad jag börjar längta efter snön!

Boken handlar om Allis Sprallis som vill ut och åka pulka. Hon ger sig ut i backen och får sällskap av en mängd djur.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Allis Sprallis åker fort
Författare:  Susanne MacFie 
Antal sidor: 28
Utgivningsår: 2013
Förlag: Memo förlag
ISBN: 9789187217128
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

2 kommentarer:

Ylva sa...

Vad trevligt med en bok om vinter som något positivt. Jag blir lite trött på alla som bara klagar när det blir snö. Det är ju hundra gånger roligare än regn!

Boktokig Eva Boström sa...

Håller med! Snö är ju mysigt! Och det lyser upp! :)