lördag 12 oktober 2013

Jag är ju så jävla easy going av Jenny Jägerfeld

Jag är ju så jävla easy going handlar om Joanna som har ADHD. Hon lever med sin mamma, som är författare men som inte får något utgivet, men mamman vägrar ta ett jobb utan kämpar på. Pappan är sjukskriven. De lever fattigt och det är många gånger som de inte har så mycket att äta. Johanna är orolig att hon inte ska kunna hämta ut sin medicin, när den tar slut. Varje dag räknar hon sina piller.

Det Jenny Jägerfeld gör när hon skriver är rätt fantastiskt. Jag kan ärligt säga att först var jag inte alls förtjust i Joanna, men så plötsligt tog jag henne till mitt hjärta och jag står på hennes sida och vill hjälpa henne. Man vill strida för henne och är fullt engagerad i henne.

Nu en liten spoiler: Jag gillar hur författaren inte har gjort ett alltigenom lyckligt slut, där precis allt ordnar sig sockersött.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Jag är ju så jävla easy going
Författare: Jenny Jägerfeld
Antal sidor: 284
Förlag: Gilla Böcker
ISBN: 9789186634414
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

3 kommentarer:

Carro sa...

Den här kommer jag också att läsa! :)

bloggbohemen sa...

Håller helt med dig om att det är skönt att inte allt blir sockersött. Gillar också Jägerfelds rappa språk. Känns här och nu.

Boktokig Eva Boström sa...

Carro: Vad kul!
Bloggboheme:ja det gör det verkligen