måndag 14 oktober 2013

Bakat ur favoritboken

Återigen var det boken Söta kakor som åkte fram när jag skulle baka. Jag kan inte få nog av den och alla härliga recept i den! Det är en ren guldgruva!


Fredagens recept var vinbärsgömmor!






Hm... jag är väl inte världens bästa på att trycka ut deg i formar. Fast det var någon som en gång sa till mig att det ska se hembakt ut och nåja... Det gör definitivt mina kakor!


Jag fyllde den med vinbärssylt som jag kokat själv. Mums!



Sedan på med locket och grädda! Kan det bli enklare!


Och visst ser de goda ut nu när de är bakade?


Det blev ett väldigt gott höstfika! Ännu ett lyckat recept! Min nya favoritbok och dotterns nya favoritkakor!

4 kommentarer:

Johanna R sa...

åh lät inte dumt.
har massor med vinbär i frysen.
får nog låna hem boken från bibblan och baka på min lediga dag imorgon =)

Johanna R sa...

åh det lät inte dumt

Har massor med vinbär i frysen.

Får nog kolla om boken finns att låna på biblioteket och kanske baka imorgon på min lediga dag :)

Johanna R sa...

hittade inte boken på bibblo. du vill inte dela med dig av receptet? :)

Boktokig Eva Boström sa...

Det är ett riktigt bra recept. Jag tror det till och med är ännu godare med hallon