måndag 16 september 2013

Kärleken passerade här en gång av Peo Bengtsson

Till en vän skrev jag medan jag läste Kärleken passerade här en gång: "Den är så sorglig. Men den är så bra. Men den är så sorglig." Jag älskade boken! Den berör mig mer än jag kan säga med ord. Peo Bengtsson beskriver Samuels känslor och tankar så bra. Och visst är det så att det är så lätt att hamna i den där fällan, som Samuel och hans Johanna gjort. Det är ju bara att kolla på skilsmässostatistiken. Det jag gillar bäst med den här boken är just hur bra den beskriver Samuels känslor och hans kamp för att ändå göra det bra för barnen.

Jag vill tipsa om att lyssna på albumet Du borde tycka om mig med Bo Kaspers Orkester. Den passar så bra till boken!

Kärleken passerade här en gång handlar om Samuel. Hans fru Johanna berättar att hon vill skiljas och hans tillvaro rasar samman. Han hoppas att hon ska ändra sig. Vill inte berätta för barnen innan det helt är säker. 

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Kärleken passerade här en gång 
Författare: Peo Bengtsson
Antal sidor: 287
Förlag: Damm förlag
ISBN: 9789175370828
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

Inga kommentarer: