onsdag 11 september 2013

Den nya människan av Boel Bermann

När jag läser Den nya människan funderar jag mycket på mänsklighet och vad vi benämner som mänsklighet. Jag funderar också över vad vi människor gör som går under benämningen goda handlingar. Och vad är gott och ont?  Jag funderar även om hur jag skulle reagera om jag födde ett barn som ser på mig med tomma ögon. Jag tycker att den här boken var riktigt intressant och jag gillade verkligen upplägget med att varva berättelsen med påhittade tidningsartiklar och forskningsrapporter.

Den nya människan handlar om en framtid när det föds barn utan känslor och som inte leker. Det är nya sorts människor. Det bestäms att barnen inte får växa upp hos sina föräldrar utan de får växa upp på institution, där de ska lära sig 

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Den nya människan
Författare: Boel Bermann
Antal sidor: 205
Förlag: Kalla kulor förlag
ISBN: 9789187049378
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

Inga kommentarer: