måndag 20 maj 2013

Andra andningen av Sofie Sarenbrant

Jag var totalt uppslukad av Andra andningen. På ett nafs hade jag läst halva boken och med att sidorna minskade ökade min förtjusning i boken. Det här är en riktigt spännande bok, med en handling som håller hela vägen. Jag måste också bara säga att jag älskar både omslaget och namnet på boken! Så bra kombination!

Andra andningen handlar om att en man dör under starten av Stockholm maraton. Polisen Emma har en syster som springer och när hon är ute för att heja på henne. Då hittas en död kvinna och plötsligt är det två dödsfall. Emma förstår direkt att kvinnan mördats och letar kopplingar mellan mannen och kvinnan.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Andra andningen
Författare: Sofie Sarenbrant
Del av serie: Andra boken om Emma Sköld
Antal sidor: 201
Förlag: Damm förlag
ISBN: 9789175370125
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

4 kommentarer:

Carro sa...

Min recension av den här kommer upp imorgon, den är dock inte lika positiv ;)

Sofie Sarenbrant sa...

Åh, vad trevlig läsning! Kram Sofie

Lena sa...

Låter som en bok som jag också skulle gilla. Skall notera denna.

Millas Hälsoblogg sa...

En bok i min smak:)