fredag 8 februari 2013

Bortom varje tvivel av Malin Persson Giolito

Jag tycker om samhällskritiska kriminalromaner. Därför var det en glädje att läsa denna. Det var dock inte bara det som gjorde att jag gillade boken. Bortom varje tvivel var spännande och bra skriven. Den har en huvudperson som ja gvill veta mer om och som jag blir nyfiken på. Jag blir indragen i historien och vill inte sluta läsa. Det finns många ingredienser som gör detta till en bok som jag kommer att prata om med mina vänner och bekanta och som gör att jag varmt rekommenderar den även till er.
Bortom varje tvivel handlar om advokaten Sophia Weber som bestämmer sig för att hjälpa en dömd mördare att få resning i sitt fall. Det hon läser om fallet avslöjar stora brister.
Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Bortom varje tvivel
Författare: Malin Persson Giolito
Serie: Andra delen om Sophia Weber
Antal sidor: 452
Förlag: Piratförlaget
Utgivningsår: 2012
ISBN: 9789164204028
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

1 kommentar:

klok som en bok sa...

Ja jag får väl sätta upp den på läslistan då:-)