onsdag 30 januari 2013

Mystiska mumier av Mary Pope Osborne

Mystiska mumier är del 3 i en serie om två syskon som upptäcker en trädkoja är magisk som får dem att resa i tiden. I denna bok reser de tillbaka i tiden till Egypten och faraonernas tid. Där möter de en död drottning som vill ha tag i De dödas bok för att få frid. De bestämmer sig för att försöka hjälpa henne.
 
Jag hörde först talas om serien av Ingrid, som då bodde i England. Jag tyckte att den verkade intressant. Det var jättekul när jag upptäckte att denna serie numera även finns på svenska! Det är bra böcker för den som just kommit igång med läsning. En lättläst kapitelbok som passar killar och tjejer lika bra. Mystiska mumier är en intressant och spännande bok som lockar till läsning och som lockar till att läsa en tilll och en till och... ja, ni förstår!
 
 
Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Mystiska mumier
Orginaltitel: The Magic Tree House #3 - Mummies in the Morning
Författare: Mary Pope Osborne
Serie: Den magiska trädkojan del 3
Antal sidor: 64
Förlag: B|Wahlströms
Utgivningsår: 2012
ISBN: 9789132160745
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

1 kommentar:

Tigerliljan sa...

Den lät spännande! Jag har inte hört talas om den författaren tidigare så jag ska nog försöka hitta den, kanske på bibliotek?