måndag 10 september 2012

Berättelser från yttre förorten av Shaun Tan


Berättelser från yttre förorten är så cool.


Jag gillar verkligen hur berättandet växlar från text till bilder till text i bilder. Jag gillar det skarpt! Så tycker jag om hur berättelserna är lite sagolika, fantasirika men surrealistiska. Det handlar om det vanliga men ändå udda. Jag tror jag har hittat en ny favorit!




Berättelser från ytte förorten är en samling berättelser som skildras med text och bild. Den passar i alla åldrar!




Betyg: -5 av 5


 -~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~


Titel: Berättelser från yttre förorten

Författare: Shaun Tan
Antal sidor: 98
Förlag: Kabusa förlag
ISBN: 9789173552509
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, FritzStåhl

1 kommentar:

Vår Bokvärld sa...

Jag blev också helt förälskad i den här boken. Väldigt nyfiken på att läsa mer av Shaun Tan :)
/Cecilia