söndag 13 maj 2012

Lomelinos tårtor av Linda Lomelino

Lomelinos tårtor är en sådan där bok som man inte kan låta bli att dregla över när man läser den. Den borde komma med dreggelskydd. För det finns så många recept som låter så goda och som man vill pröva och smaka! Jag har ju prövat No bake cheesecake, som var den godaste cheesecaken jag har ätit. Det bådar gott för alla andra recept som jag vill pröva! Regnbågstårta blir det nog till dotterns födelsedag. Den ser ju bara så vacker ut. Det är den som man ser på framsidan till boken. Kardemummatårta med blåbär, Hallonbrownie, Black forest samt Nöt- och nougatfantasi är några av de andra som jag väljer mellan att pröva sedan. Och nej - jag tänker inte vänta tills det är födelsedagar med att pröva alla! Fast jag har ju både Midsommar och två döttrar som fyller år den närmaste tiden, så det passar verkligen perfekt med den här boken just nu! Dessutom gör det inte alls ont att läsa en bok med så vackra tårtfoton som den här.
Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Lomelinos tårtor
Författare: Linda Lomelino
Fotograf: Linda Lomelino
Antal sidor: 143
Förlag: Bonnier fakta
ISBN: 9789174242492
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, FritzStåhl

Inga kommentarer: