måndag 28 maj 2012

Kaninhjärta av Christin Ljunqvist

Jag hade inga förutfattade meningar när jag började läsa Kaninhjärta, annat än att jag brukar tycka om det som Gilla böcker ger ut. Jag läste ut boken på flygresan hem och konstaterar att Gilla böcker inte gjorde mig besviken denna gång heller. Efter de första kapitlen satt jag som klistrad vid boken. Läste medan jag satt och åt och läste utan att lägga ifrån mig boken tills jag hade läst klart boken. (Maken och jag hamnade inte bredvid varandra på vägen hem). Kaninhjärta är en spännande, rätt mörk och en mycket stark debut!

Kaninhjärta handlar om den 17-åriga enäggstvillingarna Mary och Anne. De har en länk till de döda, men de behöver varandra för att nå dem. Det handlar om relationen mellan tvillingarna. En mycket speciell relation. En händelse gör att de går in på en väg som förändrar dem.

 Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Kaninhjärta
Författare: Christin Ljunqvist
Antal sidor: 273
Förlag: Gilla böcker
ISBN: 9789186634209
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, FritzStåhl

Inga kommentarer: