måndag 21 maj 2012

Den sista akten av Mari Jungstedt

Om man vill ha sommarkänsla ska man definitivt läsa Den sista akten. Det är något som gör att man bara sommarmyser! Att det handlar om Gorland är en orsak. Att den utspelar sig under sommaren är ju också en stor bidragande del. Men även att det är en spännande kriminalroman. På något sätt gör det sig så bra på sommaren. Så nu har jag tjuvstartat min sommar och det känns så bra! Jag kan tänka att jag kommer att se denna i handen på många på badstranden i sommar. Då kan jag bara gratulera dem och säga att de valt helt rätt bok för stranden!
 
Den sista akten handlar om om en kvinna som hittas mördad på sitt hotellrum under Almedalsveckan i Visby. Kriminalkommisarie Knutas och Karin Jacobson tar tag i fallet. Så handlar det om en gift kvinna som har en affär med en yngre man. Hon blir allt mer besatt av honom.
 
Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Den sista akten
Författare: Mari Jungstedt
Serie: Del 10 i serien om Kriminalkommisarie Knutas
Antal sidor: 310
Förlag: Albert Bonniers förlag
ISBN: 9789100127671
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, FritzStåhl

5 kommentarer:

Louise sa...

Åh jag längtar tills jag får läsa den här boken! Måtte jag flyttas framåt i reservationslistan på biblioteket snart! :)

Desirée sa...

ojoj, min bokhög som redan är så hög! Får kanske bygga på den med denna ändå ...

Vicky sa...

JAg tröttnade på Jungstedt och har inte läst henne på ett tag men nu finns det kanske anledning att tänka över det beslutet :)

Monika sa...

Jag har inte läst den förra boken än, Det fjärde offret, men den får nog följa med på semestern till Gotland i sommar :)

Den sista akten tänkte jag nog skaffa i sommar också :)

Boktokig Eva Boström sa...

Loúise: Håller tummarna för dig!

My myself and I: Det är nog tyvärr ett måste! ;)