fredag 18 februari 2011

Speltips: Elfenland

Då var det fredag igen och dags för nästa speltips. Denna gång vill jag tipsa om spelet Elfenland som vi spelat flera gånger med våra vänner Karin & Johan och som vi alla fyra verkligen gillar. Spelet går ut på att planera en resrutt utifrån de kort man har på hand och besöka så många städer som möjligt. Korten representerar olika transportmedel (alvcyklar, drakar, enhörningar, färjor, jättegrisar, magiska moln, trollkärror och timmerflottar), men man kan bara inte använda alla transportmedlen på alla platser. Det är ett spel där man både behöver tänka till och där det gäller att ha lite tur också.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Elfenland
Konstruktör: Alan R Moon
Antal spelare: 2-6
Ålder: Från ca 9 år
Speltid: ca 60 min
Tillverkare: Amigo
Kategori: Strategi

3 kommentarer:

franziengland sa...

Ännu ett kul speltips, som jag aldrig hört talas om, var köper ni era spel...??

Boktagen sa...

Tack så mycket =) Så då var det ju inte en total katastrof och det kanske tål att upprepas. Snart (hoppas jag) är det ju vår och då kan jag ut och ta massa fina bilder.

Boktokig Eva Boström sa...

franziengland: Lite överallt. faktiskt. SF-bokhandeln i Stockholm har många spel, sedan beställer vi en del spel, så köpte vi förrut också spel på en affär som hette Tradition (men som inte längre finns kvar). Vi hade förrut en liten butik i min stad som sålde second hand och där köpte jag också en del spel.

Boktagen: Ser fram emot fler bilder!!! :)