torsdag 23 september 2010

Fallen ängel av Becca Fitzpatrick

Det här var precis vad jag ville läsa i helgen!!! Jag läste den i ett svep! Jag kan tänka mig att det var så här för de som läste Twillightserien och tyckte om den. Den här boken passade mig mycket bättre. Jag tyckte det var jobbigt med Bellas tjatande i Twillight-böckerna om hur underbar Edward var. I den här boken känner sig Nora dragen till Patch, men Patch är inte perfekt utan tvärtom. Han är farlig, mystisk och attraktiv. Han dyker upp i henns klass och verkar veta allt om henne. Det händer obehagliga saker och Nora vet inte vad hon ska tro.

Visst det handlar om förbjuden kärlek och det är ingen roman  med underbart skrivna meningar och ord. Men jag skulle ha älskat den som tonåring och jag läser den nog med mina tonårsögon. Så det kanske är därför jag tycker om den!

Kommer jag att läsa näsa bok i serien? Givetvis!!! :)

Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Fallen ängel
Författare: Becca Fitzpatrick
Antal sidor: 287
Förlag: B|Wahlströms
ISBN: 978-91-32-15900-8

Inga kommentarer: